sobota 28. mája 2016

ONECOIN alebo BITGOLD ?

Minulý rok v lete som len niečo začula o BitCoine, ale inak boli pre mňa všetky ktyptomeny len pojmom so sci-fi románov. A v tom istom období som náhodou zahliadla na nete video, v ktorom sa hovorilo o vytváraní novej meny vo všeobecnosti, či už hmatateľnej alebo virtuálnej. A vtedy som si spomenula na rok 1993, kedy sa zavádzala slovenská koruna a ako sa na určovaní jej kurzu mnohí nabalili. No a o zavádzaní eura ani nehovorme... o tom vieme všetci svoje. A v tejto súvislosti sa mi vybavili aj hodiny dejepisu a viaceré hospodárske krízy 20teho storočia v rôznych krajinách, ktoré sa riešili buď revalorizovaním starej meny alebo zavádzaním novej meny. Nebolo ťažké pochopiť, ktorým vrstvám obyvateľstva to prospelo.
O niečo neskôr sa mi po pracovnom stretnutí zdôveril jeden dlhoročný kolega z iného okresu, že investoval do kryptomeny. Nikdy by som to o ňom nepovedala, a ani veľa iných ľudí. Bol totiž a stále ešte je zarytým odporcom sveta financií a celého bankového systému, a tobôž nejakých virtuálnych peňazí. Ale už mal plné zuby zdierania bankami, kde všetci nechávajú úspory a ešte za to aj platia. On sa stále cítil ako obeť bánk a kedysi až do poslednej chvíle odmietal otvorit si bankový účet, až kým ho k tomu nedonútili okolnosti, teda zamestnávatelia, ktorí prestali vyplácať mzdy v hotovosti.
A povedal mi : Vidíš, tak ako ma kedysi donútili vstúpiť do bankového systému, tak nás o nejaký čas, a myslím, že to bude čoskoro, donútia prejsť na virtuálnu menu. Tentokrát už nechcem byť obeťou, tak som sa pridal k tým, čo vyťažia z tohto nového systému. Po istom čase nebude o nič lepší ako ten starý, ale v prvých rokoch fungovania poskytne značné výhody a zárobky tým, čo budú v ňom skôr než tá väčšina, ktorej sa to potom nanúti.“

Ja som odpovedala: „Je smutné, že nemáme na výber – buď sa necháme otiahnuť a čakáme, kým všetko za nás rozhodnú iný, alebo sa musíme postaviť do trendov, ktoré sú nám proti srsti, lebo ich inak aj tak zavedú a budeme znova len dojné kravy.“
Kolega odvetil: „No vidíš, chceme to zmeniť, ale žiadna zmena sa nedá urobiť bez prostriedkov, keď budeme mať holé zadky, aj keď by sme mali tie najkrajšia ideály, ďaleko to nedotiahneme. Tak aspoň budem mať z čoho žiť na dôchodku, lebo z toho čo mi dajú o dva roky budem môcť len živoriť, no a budem môcť aj dať slušný príspevok deťom. Z môjho a manželkynho platu by sme to urobiť nemohli.“
Tak som sa ja, tiež ako odporca špekulácií a finančných machinácií, nadtým ešte viac zamyslela, a samozrejme sa mi to hneď spojilo s celým potenciálom, ktorý zavádzanie nových mien investorom ponúka.
A začala som aj pátrať po dôkazoch o tom, že nám naozaj prechod na kryptomenu chystajú a nanútia, proste nás postavia pred hotové ako vždy.
A niečo som našla, a nie hocičo – prečítajte si, čo nám píše Národná banka Slovenska:


Tak som začala zvažovať rôzne možnosti a ostali mi dve:

BitGold a
OneCoin


Ako to dopadlo, napíšem na budúce.

1 komentár:

  1. Konečne som našiel nejaké triezve informácie o týchto menách, od bežného laika, ktorý to priamo skúsil. Všade inak vidieť len samý hurá systém alebo poplašné správy o tom, že je to všetko podvod, - tak sa teším na pokračovanie

    OdpovedaťOdstrániť